Szczyrkowskie Sanktuarium na Górce

16 kwietnia 2011 roku grupa parafialna Dzieci Maryi wraz z opiekunem, księdzem proboszczem Andrzejem Hnidą, wybrała się na wycieczkę do Szczyrku, urokliwego miasteczka turystycznego położonego w Beskidach. Towarzyszyły nam również pani Urszula Zięba i pani Joanna Kontowicz.

Dzień naszego wyjazdu był odpowiednio zorganizowany. Zbiórka odbyła się o 9.00 pod ,, Klubem u Plebana". Tam też otrzymaliśmy ostanie wskazówki dotyczące wycieczki oraz pożegnaliśmy się z rodzicami. Podróż do Szczyrku minęła w przyjemnej atmosferze. Przemieszczając się drogami województwa śląskiego i bielskiego śpiewaliśmy piosenki, rozmawialiśmy na różnorodne tematy. Czas płynął nam bardzo szybko.

Na miejscu byliśmy po około dwóch godzinach. Naszym głównym celem było zobaczenie Sanktuarium na Górce. Jest to Kościół Matki Boskiej Królowej Polski, znajduje się na południowym stoku Magury. Mieliśmy okazję usłyszeć z ust księdza proboszcza historię tego szczególnego miejsca. Sanktuarium powstało w roku 1894. Powodem jego utworzenia było Objawienie się Matki Boskiej pewnej małej dziewczynce. Wieść o tym zdarzeniu szybko się rozniosła. Od tego momentu na Górkę przyjeżdża z roku na rok coraz więcej turystów. W pobliżu świątyni znajduje się Grota Matki Boskiej i źródełko. Kolejnym ciekawym miejscem położonym tuż obok jest Kaplica Objawienia. Ujrzeć w niej można fragment buka, przy którym 25 lipca 1894 roku miało miejsce Objawienie. Z zachwytem podziwialiśmy to piękne i urzekające miejsce. Znaleźliśmy chwilę ciszy i spokoju, którą przeznaczyliśmy na modlitwę.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie centrum Szczyrku. Przez około godzinę mogliśmy odpocząć, zająć się kupowaniem pamiątek, bądź podziwianiem tętniącego życiem miasteczka. Następnie ksiądz proboszcz zaproponował nam spacer. Malownicze, przepełnione pięknem i nieskazitelnością krajobrazy wywarły na nas ogromne wrażenie. Zobaczyliśmy jeszcze jedną z trzech skoczni narciarskich znajdujących się w Szczyrku. Jednogłośnie stwierdziliśmy,iż to miasto jest idealnym miejscem dla miłośników narciarstwa, niczym " narciarskie eldorado". Wróciliśmy do autokaru, rozpoczęła się powrotna podróż do domu.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Mamy nadzieję, iż odwiedzimy jeszcze wspólnie wiele ciekawych oraz tak urokliwych miejsc. Pragniemy bardzo serdecznie podziękować księdzu proboszczowi Andrzejowi Hnidzie za zorganizowanie wycieczki i towarzyszenie nam podczas jej trwania. Podziękowania składamy również pani Urszuli i pani Joannie za opiekę i udzieloną pomoc.